BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Isnin, 11 Januari 2010

~Pas ( Antara realiti dan fantasi )





Pas gah dengan nama nya parti islam di malaysia.. merupakan parti yang dikatakan ingin menegakan ajaran islam dimalaysia melalui politik.. terdiri daripada ahli2 ulamak yg terkenal di malaysia seperti nik abdul aziz , abdul hadi awang dan ramai lagi.. nampak gah dengan ulamak2 ini tetapi sedarkah kita yang parti ini mengalami masalah yang dapat mengelirukan kita sendiri..seperti yang kita tahu parti ini melalui presiden pas sendiri abdul hadi awang yg dikatakan ingin menubuhkan kerajaan perpaduan dengan umno tetapi terpaksa membatalkan hasratnya kerana mendapat desakkan yang amat hebat sekali di dalam pakatan rakyat.. desakkan ini datang dari parti Dap yang sememang nya parti anti islam sendiri.. tidak sedarkan saudara islam ku di pas apa yang telah terjadi.. dikatakn nk mempertahankn islam tetapi apibila didesak diam menyepikan diri..

Disebalik kejadian ini?? Mengapa Dap harus takut?? Hal ini yang dapat kita bayangkn apabila 2 parti yang majoriti nya orang melayu dan islam bersatu atas satu nama pasti akan mendatangkn ketakutan oleh parti yang semmg nya anti islam sendiri.. api 2 orang melayu dan islam pasti akan membara.. tetapi sayang nya hasrat itu tidak kesampaian apabila pas terpaksa mengikut telunjuk rakan atasan PR itu sendiri.. mengapa begitu kau tidak mengerti PAS???

Selain itu parti yang dikatakn akan mengangkat islam di malaysia itu sendiri kekeliruan apabila membenarkan rakan2 dlm PR iaitu Dap mengunakn istilah2 seperi yg digunakan oleh wakil rakyat Dap gobil singh yang mengunakan ayat al quran semasa satu pilihan raya kecil di malaysia.. mereka turut mengatakn pemerintahan Lim guan Eng seperti pemerintahan Umar Abdul Aziz.. tahukan mereka siap yg mereka maksud kn.. lim guan eng sendiri gah menyebut amal makruf nahi mungkar.. tetapi sedarkah makna nya?? Amal kebaikan cegah kemungkaran.. tetapi di pulau pinang sendiri banyak kemungkaran.. Pas harus sedar di Pulau Pinang sendiri berapa banyak peruntukakn untuk masjid2 di negeri ini berbanding rumah ibadat yg lain?? Sudahlah perkuburan cinanya mengunakn tanah yg banyak di Pulau mutiara ini.. di manakah perkuburan islam???

Parti ini juga sedikit celaru apabila ulamak2 terkenal nya mengunakan agama untuk kepentingan politik.. sedarkah kamu?? Apabila 1 pilihan raya di parlimen permatang pauh yang apabila ulamak mereka nik abdul aziz mengatakan “ tak sokong pas xleh masuk syurga ” kenapa kita harus jahil untuk memainkn agama wahai saudaraku?? Dimana yang nk mempertahankan agama itu?? Syurga neraka kita ka tentukn?? Fikir2kn lah.. ulamak kita!!.. x salah untuk berugama dalam politik.. tetapi janganlah sampai mainkan ugama dalam permainan politik kita di dunia ini.. harus sy ingitkn yang kita walaupn ulamak kita bukan maksum kerana kita masih manusia.. iman manusia bertambah dan berkurang.. kita bukan malaikat yg iman x bertambah dan berkurang atau rasul yg iman sentiasa bertambah.. fikir2kn lah..

Banyak lagi pergolakkn yg berlaku seperti baru2 ini apabila wakil rakyat pas( bukan semua , sorang jewp ) menpersetujui apabila agama lain mengunakan Kalimah ALLAH.. inikah caranya kita nk tegakkn islam itu sendiri?? Gadaikan agama demi kepentingan politik?? Jangan kita bermain di dalam mimpi yang kita sendiri x tahu kesudahan nya..

Sy di sini bkn ingin mengutuk atau menyalahkn sesiapa.. tetapi tepuk dada tanya iman.. yang baik dari ALLAH dan buruk dari kelemahan kita sendiri.. fikir2kn lah mengapa harus kita berpecah wahai saudara ku?? Kita sama melayu, sama islam.. tetapi kenapa fahaman politik yg merencanakn kehidupan kita.. sekian.. ASSALAMUALAIKUM..

HIDUP MELAYU!!! HIDUP ISLAM!!!




0 ulasan: