BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, 12 Januari 2010

~ Hamas dan fatah ( UMNO DAN PAS )


semangat anak kecil...



Palestine sebuah negara islam yang semakin hari semakin di jajah oleh israel yang bermegah dengan kekuatan tenteranya menawan serta membunuh orang2 islam palestine yang tidak bersalah tanpa belas kasihan.. kekejaman nya sudah terlihat dimata kita.. siapa yang lebih kejam.. dahulu nya dikatakan islam adalah agama yang mempunyai ramai penganas.. tetapi hari ini terbukti siapa yang lg kejam dan ganas.. durjana dan dayus memperkotak katik kn rakyat palestine.. darah umat islam palestin amat murah bagi mereka.. di mana umat islam yang lain??

Di sebalik kejadian ini.. mempunyai 2 parti politik yang mempunyai berlainan fahaman iaitu hamas dan fatah.. himas sebuah parti yang ingin memerdekakn palestine.. tanpa ini menyerah kepada israel walaupn hanya sedikit keuntungan bg pihak lawan yang semmg nya telah meragut nyawa ribuan warganya.. mempunyai pejuang2 yg sngup berkorban demi tanah air nya.. manakala fatah sebuah parti politik yg semmg nya terpengaruh tetapi terpaksa mengikut telunjuk orang luar.. dan dikatakn terpaksa mengadaikan keuntungan bg mendapatkan kmerdekaan palestin.. fahaman ini mmg berbeza tetapi tujuan nya sama..

BAGAIMANA jika hamas dan fatah bersatu??? Mungkin palestine dapat mempertahankn tanah airnya.. tetapi kedegilan ternyata apabila smpai ke hari ini parti ini berpecah mengikut fahaman masing2.. tanah air juga makin lama makin tergadai.. bagaimana jika satu puak islam bersatu dengan yang lain.. tidah hebatkh kita?? Kekuatan yang dahulunya hanyalah 50% mungkin akan menjadi (99%) jadi sangupkh israel melawan arus kebangkitan mereka??

Di malaysia lain pula ragam dan gelagat nya.. kenapa kita tidak faham?? Kenapa kita harus berpecah fahaman kita?? Umno sememang nya parti yang memperjuangkan kedudukan kaum melayu dan agama islam.. tetapi mengapa harus kita tentang?? Orang kita saudara.. wahai saudara2 ku orang lain xkn senang duduk apabila orang melayu bersatu.. kenapa saya berkata begitu?? Lihat lah apabila pas dan umno ingin menubuhkan kerajaan perpaduan.. siapa yang tentang??? DAP.. parti yang semmg nya anti melayu dan islam.. mengapa kita tidak berfikir sejenak.. bagaimana kerajaan perpaduan ini berjaya?? X senang duduk lim kit siang, anak nya lim guan eng.. karpal singh.. kenapa kita begitu jahil wahai saudara ku.. kita orang melayu , kita dh lama bangkit dari mimpi mengapa bila disorongkn bantal lelap menyepi??? Di singapura.. melayu singapura baru sedar dari mimpi ingin bgn mempertahan kan hak.. tetapi kenapa kita yang dh ada hak nk bg kt orang lain??

Pas.. parti islam di malaysia.. menagapa harus mengikut telunjuk?? Dalam pakatan rakyat siapa berkuasa?? Dap bkn pas.. tetapi dalam BARISAN NASIONAL siapa yng berkuasa ?? UMNO.. perlu ka kita tentang?? Orang melayu kita.. pikir2 kn lah.. jangan bila hak kita diambil bru ingin mempertahan kn nya.. masa itu lah hanya mimpi ngeri bagi orang melayu kita.. beringat dan berwaspada.. hak tetap hak..

MELAYU KITA , ORANG KITA

0 ulasan: